To have lived

Denne tekst skrev jeg kort efter jeg havde været til Kjeld Tholstrups begravelse. Jeg var helt rundtosset i mit hovedet på det tidspunkt og havde meget svært ved at samle mine tanker og bestemme mig for hvem jeg ville være. Det er 7 måneder siden jeg skrev det, og jeg har ikke rettet i det, så det meget råt og klade-agtigt.

I dag d. 26. marts er der oplevet er kæmpe tab, ikke blot for mig men for hele Danmark og endnu dybere end det. Mange ord har prøvet at beskrive hvor tragisk det er og hvor stort et menneske vi har mistet, men ord kan ikke beskrive det og jeg er ikke i nærheden af at være kvalificeret nok til at prøve på det. Alt og intet er sagt.
I det store sorte hul jeg har befundet mig i det sidste lange stykke tid og alt det mørke som har overtaget mine tanker, ville jeg selv tro at dette ville sparke mig hårdt mens jeg allerede lå ned og alt ville virke mere meningsløst end før. Men til stor overraskelse efter alle de tårer der er blevet grædt – ikke kun fra mig, men alle som var omkring dette fantastiske menneske.
Ser jeg pludseligt hvor betydningsfuldt dette måtte være at den dag man tager afsked, efterlade en så stor kærlighed til mennesker og inspirere folk til at give og være gode ved hinanden, og ikke kun det, men at kunne få så mange mennesker til at tro på sig selv og forfølge sine drømme. Altid at have samme mængde tid til folk uanset hvor stresset eller travl man er og så give sig tid til uendeligt mange mennesker. Nye som gamle. Jeg vil have en fyldt kirke med ikke bare mine venner, men vide at de venner er livsbekræftende mennesker og er venner jeg har gjort alt hvad jeg kunne for at hjælpe og efterlade i sikkerhed og god behold. At have levet livet fuldt ud med et kæmpe hjerte så man kunne leve videre i folk, når man en dag ikke er der mere..

Skriv et svar

